söndag 8 juni 2008

Räknar ner till Hultan...

Blandade känslor.
Igår införskaffade jag lite nya skivor, för det behövdes och min favoritaffär hade storrea. Köpte bl.a. en MASEplatta (HARLEM WORLD) för 10 spänn. Vad blev det mer? Jo, FLOAT av Aesop Rock (jag har gett bort min andra kopia..och man ska stötta bra hiphop!), en Cee-Lo platta (Gnarles på Nalen den 1a!), Kanye Wests GRADUATION, Sage Francis' A HEALTHY DISTRUST.
Kändes bra. Och det blev billigt också. Tacka vettja rabatt för att man är stamkund!
Jag gillar Kanye. Jag erkänner det. Det känns bra när stora artister ändå kör samplingar och beats som inte är sådär AppleBottomJeansaktiga konstant. Och fan vad jag fått Homecoming i huvet.


(och angående all bullshit som kändes mindre bra...ibland krävs det väldigt lite för att man ska bli befogat upprörd. DU (-vet vem du är) kanske är övermänsklig och saknar det vi andra kallar "skam i kroppen"? Jag kunde ana att jag skulle ångra mig om du hade fått mig. Thanks mom, for raising me good. Vad var det vi sa om Underground Rappers nu igen...?

...jo, they're assholes. eller som min kompis K sa: "En kille som dansar sådär har ett ego större än universum")

smart move, pissing me off. lycka till med det.
enough said.
//em.

Inga kommentarer: