söndag 15 juni 2008

Hemma igen. och sjuk. men även sjukt nöjd.

Dag 2 och 3 på Hultan blev grymma. Däremot blev jag lite som "Parken"-Pellen sa, en konsertskolkare. Jag såg nästan allt jag ville se, men missade The Cool Kids. Jag somnade. Fan också.
Allt som allt intervjuade vi;
Mange Schmidt (SE)
Mofeta&Jerre (SE)
Afasi och Filthy (SE)
Looptroop Rockers (SE)
Ken (SE)
Adam Tensta (SE)
Lazee (SE)
Kung Henry (SE)
Saigon (US)
Brother Ali (US)
Atmosphere (US)
Danko Jones (CA)
Parken (SE)

Så nu är jag hemma och lite sjuk. Men oh was it worth it. Jag var ju snuskigt nervös när jag skulle intervjua Slug (Atmosphere) och han var faktiskt lite svår i början. Fåordig och kort, men det släppte efter ett tag. Tack och lov för det. Han var väldigt trevlig, han är Slug för fan. Jag erbjöd mig att babysitta hans son. Men det behövdes inte sa han, för sonen är 14. Skit också. Sen frågade jag även om han skulle ringa polisen om jag installerade mig i tält på hans trädgård. Nä, sa han. I'd ask if you wanted some water first..then I'd try and remove you myself
hehe.
Brother Ali var en höjdare att prata med. Fick nästan lust att konvertera.
Mange Schmidt var även en trevlig ung man. Väldigt pratglad, och bra på spanska! Och det är alltid kul att träffa Looptroop. De kramas så fint!
Tokigt med efterfest backstage alltså. Timbuktu, Stockholm Beat Connection, LTR vid dj-båset! Tokigt.
Lazee var grym på scen.
Ken skrek "Fuck Adam Tensta".
Atmosphere och Brother Ali var...I have no words. Längst fram vid scenen, och Brother Ali vinkade åt mig t.o.m! Mållös.
Det var typ allt jag såg. haha!
Fan camping är snuskigt. Äckliga bajamajor. Never Again!
Snart kommer det bilder och så, vi säger till när intervjuerna kommer upp! trust me!

årets hultsfredscitat:
jag: Well, you're not Kanye West, but you're Kanye West to me...
Slug: ok well, you're not Salma Hayek, but you're Salma Hayek to me..

there you go.

ATMOSPHERE FEAT. BROTHER ALI [US]
SCEN: ATLANTIS
DAG: FREDAG
TID: 01:30 :

ps. han eller hon som filmade detta måste ha stått precis bakom mig.

(Atmosphere på Nalen (Sthlm) i Augusti. Vi ses där, längst framme vid scenen!)
//Em.

2 kommentarer:

dingrinn sa...

Upp med bilder gööööörl!

Studentradion Urban sa...

coming coming!