onsdag 25 juni 2008

Jag skäller ut dig om du inte håller med om att His Swagger Is Top Notch..

Du vet när man sitter på bussen och ser någon snubbe rota (mind you "rota" och inte "peta diskret") i näsan och man blir så vidrigt äcklad och känner sig bättre än alla andra...tills man kommer på att fan, visst rotar man själv i näsan ibland. man kanske gör det när ingen ser, men fan, man är bara mänsklig.
jag var i Bulgarien en vecka, kom hem igår, och under semesterresan får jag ett sms om Lazees nya "Hold On". Jovisst hypas "Setting Standards" som fan och jag erkänner att jag först avfärdade Lazee med fördomen att "vafan, nu kommer en till svenskproduceradUSAwannaberappare...", men sen blev jag ertappad med fingret långt upp i näsan... Alla, och då menar jag ALLA, spelningar jag sett med Lazee (och det är många) har överträffat min elitism och nu skäms jag som gubben på bussen med snorkråkan på pekfingret. Lazees förmåga att förvåna och spela ut klubb-hopen till sin fördel lämnar mig med en tappad haka. det är inte tyst kring Lazee, och hans musik bör inte underskattas. är du en sån där tönt som säger "Honom kan man inte lyssna på, han är ju på MTV och NRJ...värsta sell outen!" att hata är ute. Lazee har lyckats och förmodligen bryr han sig inte om folk som neggar allt mainstream, men folk som bara gillar artister som svälter och är underground stör mig.
grattis Lazee Lizzle, ännu ett tecken på att svensk HippppyHoppy kan stå på egna ben!

//em.

Inga kommentarer: