onsdag 21 maj 2008

Can I hear you say ACKREDITERING, and can you spell BRÅK?

I måndags gästades Urban av Pikturez och Bumbill och det blev bl.a. en sjuk freestyle session, signerat Pikturez, och Kid Colt på beatbox. Håll ögonen öppna efter Urbanized Confusion vol. 1. Vi förväntar oss det bästa. Och du som såg dem tidigare iår på Digital Tone, du vet vad det betyder.

Vidare har det blivit officiellt; Urban ska till Hultan. Accckreditering. That's all I need.

Förutom det, blev jag för första gången halvt indragen, eller snarare hamnade mitt i, någon slags svensk "beef"... kändes helt skumt. Jag skulle fota ett av de stora namnen vi har på den svenska hiphopscenen, och när de fick reda på att jag fotade för Yayo och Yayo-covern, så blev det retsamt och de ville plötsligt inte vara med. Tydligen har en annan artist som figurerat i Yayo snackat mycket skit om de jag skulle fota. Så det blev skit för mig, som försökte förklara att det kanske är bra att de är med och förklarar hur läget är. Men nej, det gick inte. Däremot sa dem, precis när jag skulle gå
Men du kan sälja intervjun till någon annan tidning! Kom, vi tar bilder!
så det blev bilder på dem iallafall. Dock inte för Yayo. Man kan inte förneka att de här snubbarna är fina människor. De har ju rätten att ta illa upp om någon snackar skit om dem liksom, men själva grejen att de var så otroligt snälla mot mig och verkligen sa att det uttryckligen inte hade med mig att göra, det kändes bra.
Jag älskar deras musik. Det går inte att inte göra det. Däremot tycker jag att det är tråkigt när det ska behöva bli så här. Speciellt eftersom det enda jag vill, är att alla röster ska bli hörda. Det kändes så bisarrt att sitta där och snacka med dem och få dem att förstå att jag inte har med det där "bråket" att göra för att jag skriver för Yayo. Men det fattade dem direkt, och kramades och pussades på kinden och skrev upp mig på listan till deras konsert.
Alltså, jag måste säga att ett bråk i de här kretsarna (i lilla Sverige) verkar så himla löjligt. Beefen hör hemma i USA, hos bling-hopen. Lägg ner hela skiten alltså. Sluta snacka skit om varandra. Gör din grej och försök inte växa på någon annans bekostnad. Det känns billigt. Duktiga artister behöver inte det. Om du är bra, visar det väl sig utan att du måste säga hur bra du är jämfört med hur dåliga alla andra är. Fine, du vill hävda dig, det ingår väl i själva kulturen, men tona ner attityden..Kolla hur det blev här liksom. Min teori är att det är bättre med vänner än ovänner i den lilla scenen som är hiphopSverige. Ok, du kanske får lite uppmärksamhet av det här, men att du smutsar ner svenska hiphopfundament känns inte som ett bra steg för en up and coming-artist. Men what do I know?
Men fan alltså, jag var så jävligt nöjd med intervjun som jag nu inte kan publicera på Yayo. Får se vad som händer med den.
FUCK THIS FUCKING MONTH.
...och så fick jag sparken från mitt jobb där min chef är skyldig mig pengar. "Hoppas allt går bra med hiphopen och det där..." sa han när jag gick.
Hoppas du går i konkurs.
...och så fick jag en 9000kr räkning på min stulna mobil. (bad kharma coming your way thief!)
Kaos, som Bumbill sa.
skitsamma. jag ska till Hultsfred!
all you need is
health
friends
family
music
and en ackreditering

Inga kommentarer: