söndag 27 april 2008

Uppdatering

Skitmycket händer just nu. På en gång. Ibland känns det som att man gör 2-3 intervjuer om dagen bara för att man inte hinner med allt man vill hinna med. De kommande veckorna kommer du höra intervjuer med:
Looptroop Rockers, Chords, Mofeta & Jerre, Funkenteller, Mofo, Aaron Phiri, Form One ... och det är bara de jag kommer ihåg just nu.. orkar inte hämta almanackan..
Igår intervjuade vi Looptroop på Allhuset i Stockholm, och sen gick jag på deras spelning senare på kvällen. (Niklas skulle repa eller nåt..) Det här fixar jag ensam, tänkte jag. Hur farligt kan det vara med ett enormt stort rum fullt med hiphopare? Svaret är: inte så farligt alls. Den första som knackade på min axel var Bucc. Sen gick jag runt lite och gick mer eller mindre på Afasi. "Hej Herbert!" kram och småsnack. Sen gick jag vidare och skulle se lite av själva konserten (fan vad det suger att vara under 1.70 m) och då kom the all time favourite fram; Christoffer Silverberg. Gladare snubbe får man leta efter. Sen skulle jag gå hem, jag var jättetrött av de senaste 2 dagarnas hysteriska hysteri, och där stod Mofeta & Jerre utanför Allhuset och hade trassel med att komma in. Jag har ju bara haft mailkontakt med M förr men jag gick fram ändå och sa något i stil med "Hej! Jag kände igen ditt hår!" varpå han sa "Haha! Heej! Jag kände igen dina glasögon!". Försökte hjälpa dem komma in, snackade med Embee och allt..men det var hetsigt för de skulle på scen..Tydligen fixade det sig sen, för jag såg att de kom in precis när jag drog.
Iallfall,
På schemat just nu ligger 3 stoooora intervjubokningar: Gnarles Barkley, Atmosphere och Erykah Badu. Atmosphere är mer eller mindre klart, det känns fantastiskt underbart för att jag ÄLSKAR (and I don't use that word lightly) Slug och Ant.

Nu till en annan grej..
Jag vill tipsa om 2 saker:
Den här bloggen har jag stött på flera gånger och jag gillar den verkligen! http://jonathello.blogspot.com/ spana in den här killen från Landskrona. Han har fan koll!
sen vill jag tipsa lite om http://www.yayo.se/ .. speciellt intervjuerna då, eftersom de är signade av yours truly..

och det var allt för idag, tack för att du lyssnade!
ps. snart är det Looptroop Rockers-tävling! Du vinner (om du vinner hehe) en signerad kopia av "Good Things". Just answer one question...och maila in svaret.. frågan kommer i morgondagens program, samt nästa veckas program.
//love!
em.

1 kommentar:

dingrinn sa...

Soft med repp! Ska klibba denna sida dirr!