söndag 2 mars 2008

Niklas, kom hem!

(jag kanske är en kickers...trots allt...)
Har precis gjort klart spellistan för morgondagens program...
Det blir nytt och svenskt ft. kickersrap. En gång i tiden blev jag kallad för kickers, men det tog jag mest som en komplimang. Det är ju en snygg subkultur, och värd att understrykas allra minst med ett eget program. Så imorgon bär det av, en hel timmes tribute till en av kickersrapens pelare; Mackan Price. Lite ghettotechno, lite rap, lite grimeinspirerat (sånt gillar ju Niklas) ...
Imorgon sänder jag by myself, eftersom Niklas är i Egypten. Är han inte totalt sönderbränd/matförgiftad så är även han med, as usual, nästa måndag 16-17. Vad det blir då, vet jag inte riktigt än.. Vi ska gå på CunninLynguists i veckan så det blir nog en del snack kring den spelningen, och så har ju Wu-Tang Clan släppt en ny skiva som även den bör snackas om. Jag har faktiskt köpt den, dock har jag inte hunnit lyssna så mycket på den. Men du kanske har det? Skriv gärna in vad du tycker om den! Eller om programmet, eller om vad som helst. Vill du tipsa oss om nåt så go ahead! Hatin' is for suckers. / e.

3 kommentarer:

mocoso sa...

He he big up Emilia, du har bra radioröst... låter väldigt officiell o sådär.

Spela mer cumbia! haha

/Nico

Anonym sa...

jag lekte med er blogg medan du var on air. fick lite panik när du gav ut hemsidan, då jag inte var klar. haha! du klarade det prima själv asså, du behöver ingen hjälp asså, kör hårt asså.
musiken var lika najs som din röst.

Studentradion Urban sa...

hey! vad bra att du gillade det! lyssna nästa vecka, det blir soft att ha niklas i studion igen! paz/e.