fredag 7 mars 2008

CunninLynguists! Niklas premiärbloggar!

I onsdags var det äntligen dags - CunninLynguists på Nalen! Jag och Emilia fick klartecken om att vi skulle få träffa grabbarna så sent som i tisdags så vi fick ordna ett lite panikartat krismöte för att kirra ihop nog med frågor till intervjun, vilket löste sig så klart - fan va effektiv man är...

Vi kom till nalen strax innan soundcheck och Johan, CLs svenske tourmanager, ledde oss backstage ner i källaren till gruppens loge. Och där satt dom allihopa, alla inklusive Bobby Creekwater, förakten till CL som blev upptäckt och signad till Shady Records av Eminem himself. Vi drog igång intervjun medans Kno, Deacon och Natti satt och smuttade på sina koppar med thé (thé), antagligen för att preppa rösten inför showen. Jag måste säga att jag vart extremt nöjd med intervjun, killarna va riktigt chillade och trevliga, och bjöd på sig själva. Det är alltid kul att se världsartister med båda fötterna på jorden, speciellt rappare.

Gigget va riktigt tungt som väntat, jag drack bärs och mosha loss medans Em sprang fram och tillbaka backstage för att ta bilder. Efter gigget drog vi nåra bärs, sen svek Em och drog hem. Själv hamna jag på en efterfest i en 22kvm stor lägenhet där jag sov 2 timmar på golvet - jävligt rocknroll.

Nu ska jag alldeles strax sätta punkt för mitt första blogginlägg någonsin. Jag tycker egentligen att 99% av alla bloggar är bajs eftersom nästan alla bloggare nuförtiden är städade småtöntar som aldrig skriver något intressant. Men denna är ju fet, så klart. Och vad gör man inte för att marknadsföra sitt radioprogram, naaaahmean?!

Glöm inte måndagar kl 16:00-17:00 nu för i helvedde!

pz out

Niklas/Kid Colt

Inga kommentarer: