onsdag 1 april 2009

Hot Fuss!



Det var nog bara a matter of time.
I februari släppte den skånska rapparen Critical bl.a. en låt med ett intro som gett upphov till mer än bara stora frågetecken.
LPn heter passande nog "En Varning" och introt är som följande;
- SOS 112 vad har inträffat?
- Aa du måste hjälpa mig, det är nån i min lägenhet..Jag har låst in mig på toaletten o jag hör dom därute asså...Ni måste komma fort till Siljansvägen 63..


Så kan det tydligen gå när du skriver recensioner som inte ses med blida ögon. Artisten i fråga tillägnar dig ett intro där din adress lämnas ut. Det handlar alltså om Kingsize's egen Calle Fleur som råkat illa ut, och nu hotar Skandinaviens Största Hiphop-tidning att stämma Henrik Jensen, även kallad Critical.
Med ett axelryck svarar Critical att "om jag, av någon anledning, hade tyckt att en ursäkt varit på sin plats så hade jag förmodligen gått ut med den...glöm det!"

Ska man inte kunna ta dåliga recensioner? Eller är det ok att svara med "en varning"?
Spontant känns det lite väl magstarkt att svara som Critical gjorde. Kingsize lär inte tillägna honom mer energi efter detta, och det är ju synd. Han har nog gett sig på fel forum, jag menar, Critical skriver att han inte gråter floder över Fleurs "spalt". Men alltså, 80% av Kingsize är Fleurs "spalt". Faktum är att Kingsize är den enda tidningen där du som rappare kan bli skriven om i tryckt format. Har man då råd att beefa med Kingsize?

läs om det hela, och lyssna på introt som satte igång det hela här

Inga kommentarer: